Dags att komma igång igen!

Ja då var sommaren passerad och då kanske man skulle passa på att komma igång med bloggen. Under tiden har man gått och fyllt 18, vilket gjort att Kapitalförsäkring, Kameo, Lendify samt ett konto med ränta på har införskaffats kanske lite mycket med allt, men får se vad det bär av. Portföljen kommer att uppdateras inom kort och det har kommit mycket förändringar nu när även sommarjobbspengarna trillar, alltid lika trevligt! Jobbigt att börsen varit röd i sommar, men å andra sidan så har man fått lite rabatt på vissa aktier även om man vill vara något försiktig i tider med hög värdering. Dock följer jag Unga Aktiesparares regler och tror på att diversifiering, långsiktighet och regelbundet sparande lönar sig. Min första aktie i kapitalförsäkringen var Realty Income Corporation, vilket känns som ett stabilt bolag med hög direktavkastning. Det är en så kallad REIT, vilket betyder att om bolaget delar ut i princip all vinst (tror det är ca 80-85%) så slipper de betala vinstskatt, då aktieägarna beskattas istället. De delar även ut månadsvis, vilket jag tycker är trevligt. Jag tycker även att det är ett relativt bra läge att gå in lite i amerikanska aktier under någon månad med tanke på att dollarn sjunkit lite och om den skulle stiga igen, så får man ju även högre utdelningar. Så det är lite Win-Win utav det hela. Det var det jag hade att komma med just nu, på återseende!

Kommentarer